2012. március 12., hétfő

Házi Twix



Csokiparánynál akadtam rá erre a házilag elkészített csokoládéra. Középső gyermekem (Gergő) már hónapok óta nyúz, hogy készítsem el és most végső dátumként a húsvétot jelölte meg. Sajnos konzerv sűrített tejet nálunk nem lehet kapni, de ráakadtam erre a receptre, ahol a töltelék aprított tejkaramella tejszínnel felfőzve és mivel épp volt itthon nagyon jó minőségű tejkaramella, ezért gondoltam ötvözöm a két receptet és elkészítem. A gyerkőcök kimentek a Nagyszülőkhöz, így volt időm ilyen recepttel bíbelődni. Mikor hazaérkeztek, nagy volt az öröm, és az én másfél napos munkám gyümölcse kb. fél óra alatt fogyott el, de azt hiszem ez így van jól. Ma reggel azért kiderült, hogy Gergő 1 darabot mára megmentett magának, még tegnap eltette az uzsonnás dobozába :)
Még mielőtt a recept következne szeretném ajánlani ezt és ezt az oldalt, mert szerintem nagy hasznát vehetjük külföldről átvett recepteknél.



Íme a recept:

3/4 csésze (170 g) szobahőmérsékletű vaj, 1/4 csésze (57 g) barnacukor, 1 rúd vanília/ 1 tk. vaníliaesszencia, csipet só, 1,5 csésze (240 g) finomliszt, 1 púpozott evőkanál tejföl/mascarpone, 1 tojássárgája
A vajat a cukorral kihabosítjuk, hozzáadjuk a vaníliát, a sót, majd apránként a lisztet. Morzsalékos állagot kapunk, következhet a tejföl és a tojássárgája. Kivajazott, kb. 20x20 cm-es tepsiben, előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 percig sütjük. Kihűtjük.
Miután kihűlt a tészta elkészítjük a karamellkrémet: 2 bögre aprított tejkaramellát 3 evőkanál tejszínnel (én plusz 2 evőkanállal többet tettem, mert nagyon sűrűnek találtam a krémet) felolvasztunk, majd kis hűtés után rákenjük a kekszalapra. Pár órára (én egy éjszakára) hűtőbe tesszük. Mikor már vágható, hosszúkás rudakra szeljük. Közben 200 g tejcsokoládét 2 evőkanál olajjal felolvasztunk, a rudakat belemártogatjuk, majd sütőpapíron hagyjuk, hogy a csokoládé visszadermedjen.

Remélem, aki elkészíti, annak minimum annyira fog ízleni, mint a gyermekeimnek!

Megjegyzés: a csokiba mártogatást nekem még gyakorolnom kell, eléggé ügyetlennek éreztem magam :)

4 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Egyik kedvenc csokim, megőrülök, miket lehet elkészíteni házilag!! Nagyon jól néz ki, szebb mint a bolti!!! :)

Csongi írta...

Köszönöm a dícséretet, nagyon jólesett!

marisz57 írta...

Megvan vele a munka, de biztos megéri!
Naggyon kívánatos!

Csongi írta...

Marisz, köszönöm! A legtöbb munka a csokiba mártogatás volt, de azzal tényleg elszórakoztam, mert körülöttem minden csokis lett :)