2012. március 14., szerda

Fanta szelet

Biztos mindenki ismeri ezt a nagyon finom, "etetimagát" süteményt. Én édesapáméknál ettem először és emlékszem - mivel akkoriban nem nagyon szerettem a túrós édességeket- mennyire meg voltam lepődve, hogy túrós sütemény létére mennyire finom és az ember mekkora mennyiséget meg tud enni belőle.



Íme ahogy én készítem:
6 tojásfehérjét 6 evőkanál porcukorral habbá verjük, ekkor hozzáadjuk egyenként a 6 tojássárgáját, kihabosítjuk. Még beleöntünk 1 dl olajat, ezzel is összekeverjük. Legvégén pedig fakanál vagy szilikonos kanál segítségével hozzáforgatjuk 4 ek. liszt (én finomlisztet szoktam használni), 2 ek. kakaópor és 1 sütőpor keverékét. Sütőpapíros, 40x30 cm-es tepsiben, valamint előmelegített, 180 fokos sütőben készre sütjük, majd kihűtjük.

Krém: 500g túrót 500ml tejszínnel, kb. 200g porcukorral és 1 zselatinfixszel először alacsony, majd magas fokozaton kihabosítunk. A kész krémet a kihűlt piskótára kenjük és betesszük a hűtőbe dermedni.
Elkészítjük a narancsüdítős-vaníliás krémet: 7 dl szabadon választott szénsavas-narancsos üdítőt 2 csomag vaníliás pudingporral és 2 ek. cukorral felfőzünk. Keveset hűtjük, majd a jól lehűtött krémre kenjük és mehet vissza a hűtőbe fogyasztásig. 

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon jól néznek ki a fanta kockáid!
Tényleg, milyen rég volt már nálunk is, pedig szeretjük!

Csongi írta...

Köszönöm a dícséretet! Én 2-3 havonta sütöm, mert Párom imádja :)

Vicuska írta...

Milyen fintora a sorsnak, hogy a rengeteg süteményem ellenére pont ezt nem sütöttem és nem is adatott megkóstolnom. Nagyon szépen mutató sütemény!