2012. március 25., vasárnap

Sült csirke

Szerintem ez a legegyszerűbben elkészíthető sült csirke, és véleményem szerint az egyik legfinomabb is.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
Kb. 100g puha vajat összekevertem zúzott fokhagymával (azért nem írtam, hogy mennyi fokhagymával, mert ez ízlés kérdése). A csirkét belehelyeztem egy kisebb tepsibe, besóztam, utána bemasszíroztam a fokhagymás vajjal, a hasüregébe tettem negyedekre vágott citromot (almával is finom). Öntöttem alá sört és vizet fele-fele arányban.
Miután betettem a csirkét az előmelegített sütőbe, 10 perc után visszavettem a hőt 160 fokra. Így sütöttem készre a csirkét úgy, hogy mikor eszembe jutott meglocsoltam a saját szaftjával. Akkor van kész a sült csirkénk, ha hústűt a felső combjába beleszúrva tiszta lé folyik ki és persze nem árt, ha a csirkének kívül szép pirosas színe van :)
Az én csirkém kb. 1,5 kg-os volt és alsó-felső sütéssel 1,5 órát sült, de ez sütőfüggő!!!



Krumplipürével és az előző napról maradt fehérboros-tejfölös gombamártással kínáltam:


Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Vicuska írta...

Szuper lett!!!! Gombamártás is jól illik hozzá!

Barbi konyhája írta...

Imádom! Én is szoktam. Ez nagyon szép és guszta lett! Hjaj... :))

Csongi írta...

Köszönöm!

marisz57 írta...

Remek vasárnapi ebédetek volt! Nagyon guszta!

Csongi írta...

Köszönöm!