2012. március 28., szerda

Amerikai fánk (Donuts)

Többféle receptet is kipróbáltam már, de ez az amerikai fánk viszi nálunk most a pálmát. Készítettem sütőporosat, finom-finom, de mégsem az igazi, bár számomra a sütőporos kuglóf sem kuglóf.
A receptet itt találtam.


Hozzávalók:
50 dkg liszt, 1 mokkáskanál só, 2,5 dkg élesztő, 6 dkg cukor, 3 dl tej, 7 dkg vaj, 3 tojássárgája
Sütéshez olaj.

Míg megolvasztom a vajat és megmelegítem a tejet, addig a lisztet beleszitálom egy tálba, belekeverem a sót, cukrot, belemorzsolom az élesztőt (ritkán futtatom fel). Beleütöm a tálba a tojások sárgáját, öntök hozzá egy kis tejet és elkezdem dagasztani a kis robotgépemmel. Fokozatosan adagolom a tejet és az olvasztott vajat, majd mikor már minden hozzávaló a tálban, magas fokozaton könnyű, rugalmas tésztát dagasztok. Nedves konyharuhával letakarva a duplájára kelesztem. (Ez most nekem körülbelül 50 perc volt). Fél ujjnyi vastagra nyújtom a tésztát, majd 8 cm-es fánkszaggatóval kiszaggatom, valamint 3 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatom a tészta közepét. Letakarva, még 15 percig pihentettem a fánkokat.
Bő olajat (kb. 1 liter) melegítek. Először a fánkok közepét sütöm ki, amiket fahéjas kristálycukorba hempergetek még melegen. Majd következnek a lyukas fánkok. Vigyázzunk, nagyon gyorsan sülnek!
Mikor elkészültem a sütéssel, nekiálltam a cukormáznak:
1 tojásfehérjét 4 dkg hidegen elkészíthető pudingporral (én most csokissal) elkeverem (nem verem fel!), majd 2 részletben hozzáadom a porcukor. (Nekem kellett egy nagyon-nagyon kevés tejet adnom a keverékhez.)  A fánkokat bevontam a cukormázzal és díszítettem színes cukorral, magamnak egy kis kókusszal, nagyobbik fiacskám pedig simán, porcukrosan ette :)
Ez a cukormáz az elkészült fánkok felére elegendő!




Jó étvágyat!

Szolgálati közlemény!!!
A régi gasztroblogokat gyűjtő oldal leállt, de semmi gond, a gasztro-blogok.blogspot.com oldalon megtalálhatók a hobby séfeket :)

1 megjegyzés:

marisz57 írta...

Csongi, a fánkok gyönyörűek, kívánatosak!
Légyszíves nézz be hozzám, egy játékra szeretnélek hívni.