2012. január 7., szombat

Gofri


Ezt a gofri receptet tisztatészta oldalán találtam.

Tíz éves koromban Csopakon nyaraltunk, én akkor, az ottani strandon ettem először gofrit. Porcukrosat és sárgabarack lekvárosat lehetett kapni, én a lekvárosra voltam teljesen rákattanva, naponta ettem egyet. Azóta kerestem azt az ízt és most végre megtaláltam. Most az Édesapám által, kemencében készített sárgabarack lekvárral ettem.
Természetesen ezentúl e recept alapján fogom készíteni a gofrit.

Íme a recept:

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 20 dkg cukor, 2 cs. vaníliás cukor, 5 tojás, 2 tk. sütőpor, 3-4 dl tej
A szobahőmérsékletű margarint keverjük habosra. Tegyük hozzá a cukrot, vaníliás cukrot és a tojásokat, keverjük el. Adjuk hozzá felváltva a sütőporos lisztet és a tejet. Jó sűrű palacsintatészta állagúnak kell lennie. Kézi mixer legnagyobb fokozatán 2-3 percig keverjük. Gofrisütőben kisütjük.

5 megjegyzés:

Turák Kinga írta...

ez a gofri téma már nagyon érik, minden blogon ilyesmiket sütnek :)

Csongi írta...

Ritkán sütök, mert el van téve a szekrénybe a gofri sütő... ez az egyik átka a kicsi konyhának.

chriesi írta...

:))) Én is ezt sütöm!

Emoke írta...

Lehet ki kellene nekem is próbálni ezt a verziót :DD

Csongi írta...

Érdemes kipróbálni, szerintem nagyon finom!