2012. április 16., hétfő

Fonott foszlós kalács

Ezt a receptet Marisz oldalán találtam és nagyon megtetszett. Nem csalódtam benne, már többször is sütöttem. Nyugodt szívvel ajánlom, mert nagyon-nagyon finom.



A hozzávalók:
500g finomliszt, 280ml tej, 100g olvasztott vaj, 2 evőkanál cukor, 1 teáskanál só, 2 tojás, 25g élesztő

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzákeverjük a cukrot, a sót, belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a tojássárgáját (a fehérjére szükség lesz), majd dagasztás közben adagoljuk a tejet és 50g olvasztott vajat. Mikor már összeállt a tészta, akkor dagasztjuk hozzá a maradék 50g olvasztott vajat. Kb. 45 percig kelesztjük.
A tésztát kiborítjuk a tálból és 2/3-1/3 részre vágjuk. Mindegyikből 3 részt vágunk még és egyenként rudakká sodorjuk, majd a rudakat összefonjuk, így 2 fonott kalácsunk van. A nagyobb fonott kalácsot sütőpapíros tepsire helyezzük, kicsit lelapítjuk, megkenjük az enyhén felvert tojásfehérjével, majd ráhelyezzük a kisebb fonott kalácsot. Így még kelesztjük 40-45 percig. Közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra (alsó-felső sütés). Az újabb kelesztés után lekenjük a kalácsunkat mégegyszer enyhén felvert tojásfehérjével, majd sütjük kb. 40 percig. Mielőtt kivennénk, (5 perccel) 1 teáskanál cukor és 2 evőkanál tej keverékével átkenjük.

Megj.: én már többször készítettem úgy, hogy a megkelt tésztát félbe vágtam és így 2 fonott kalácsot készítettem.


2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Csongi, a kalácsod gyönyörű!
Igazi jó családanya vagy, aki minde finomsággal ellátja az övéit.

Csongi írta...

Aranyos vagy, köszönöm!